poniedziałek, 3 lutego 2014

004# -Girl from Ravenclaw

Nazwa bloga: Girl from Ravenclaw.
Autorka:Sweet Raspberry
Oceniająca:Gabrysia M.

 Pierwsze wrażenie:
 Kiedy przeczytałam twoje zgłoszenie pomyślałam ,,Yes, w końcu jakiś blog o dzieciach Harrego'' Dlatego od razu kliknęłam na twojego bloga. I uważam, że ciekawie będzie to oceniać. I uważam, że muszę przyczepić się do muzyki. Pomimo tego, że mi się podoba ta playlista, bo sama lubię te piosenki, ale jeśli nie chcesz, żeby było ich dużo to dodaj ze dwie. Tylko ja cię bardzo proszę jakieś wesołe, z życiem.
Gdyby nie ta muzyka była by pełna liczba punktów, a tak tylko 8/10.

Wygląd:
   Zacznijmy od tego, że zdjęcie Jamesa (jak sądzę) sprawia rozbrajające wrażenie i rozśmiesza mnie za każdym razem kiedy wchodzę na twojego bloga. Co jest wyczynem, bo ostatnio jakoś nie mam humoru.
Ale wróćmy do wyglądu. Czegoś mi brakuje. Może trochę więcej życia? W końcu to blog o potomkach Huncwota. Jeśli nie chcesz zmieniać szablonu, bo ten jest ok, to dodaj coś jeszcze. Nie wiem co. Wykaż się inwencją twórczą. W końcu Emily nie jest do końca spokojna, prawda?
   Kiedy czytałam post litery nie były do końca przejrzyste. Ja też mam bloga, więc rozumiem ten ból, ale temu można spokojnie zaradzić. Kolor tekstu można zmienić na jakiś mocniejszy, bardziej przejrzysty. Zgodzisz się ze mną?
   Cieszy mnie, że masz zakładkę z bohaterami, ponieważ byłam kiedyś na blogu, który takowej zakładki nie miał i gubiłam się kto jest kim( nie kpijcie ze mnie, taka prawda). Ale tu też się przyczepię. Gdybyś dodała zdjęcia do opisu bohaterów byłabym usatysfakcjonowana.
Chyba już nie mam się już do czego przyczepić. Wynik będzie ,mam nadzieję, zadowalający.
6,5/10

Treść:
  Do czytania zachęciło mnie to, że główna bohaterka jest zakochana w Jamesie Syriuszu. No i może też to, że blog jest o nowym pokoleniu. Tak więc zaczynamy:

-Dialogi:
Dialogi są zadowalające. Mogła byś  jeszcze dopisywać, krótkie opisy reakcji. Typu: ,,była wściekła'' czy coś w tym stylu.
Tu się różnię od innych oceniających. Nie mam zamiaru się tu rozpisywać, ponieważ nie widzę takiej potrzeby. Piszesz ciekawie, jedyną ujmą jest to, że nie dajesz( chociaż krótkich) opisów sytuacji. To jest takie... nie wiem jak to ująć. Może tak: czytam wiele blogów i ,uwierz mi na słowo, w każdym są chociażby, krótkie opisy.  Jeśli np. uważasz, że skończyłaś pisać, jesteś z siebie zadowolona i udostępniasz posta, a potem czytając go (już opublikowanego) stwierdzasz, że nie zadowala Cię jednak nie chcesz go od nowa edytować to włącz najpierw podgląd. Będziesz mogła wtedy stwierdzić co jest nie tak. To jest taka mała rada na przyszłość.
I właśnie przez te opisy reakcji zdobywasz zaledwie 2/4 punkty.

-Bohaterowie:
  Zacznę od tego, że opisy bohaterów w postach są krótkie i mało wnoszące. Wiem, że masz zakładkę o tych bohaterach, ale dobrze byłoby pomyśleć o tym żeby w opisać ich też w poście.
 Zauważ, że opisując Emily napisałaś tak: ,,Krukonka, jest w wieku Jamesa. Ma rude włosy i zielone oczy. Jest mugolakiem, jej rodzice to mugole. Skromna, zakochana nastolatka. Główna bohaterka powieści.''
   Po pierwsze: skąd mamy wiedzieć ile ma lat skoro Jamesa nie opisałaś i nie podałaś jego wieku. Zrozumiałabym gdybyś napisała np: ,,Jest na czwartym roku Hogwartu''. Wtedy byłabym w stanie wybaczyć Ci, że nie napisałaś liczby lat, bo od razu możemy się domyślić, że ma lat 14.
   Po drugie: Napisałaś, że jest mugolką. Po co, więc dopisywać jeszcze, że jej rodzice to mugole? Tego akurat domyślamy się od razu.
Przejdę do Alice: ,, Przyjaciółka Emily. Jest półkrwi. Ma długie, czekoladowe włosy i czarne oczy. Krukonka w wieku Emily.''
Takie pytanie: dlaczego nie dodałaś nazwiska Alice? Nie rozumiem tego.
I znowu ten sam błąd: ,,Krukonka w wieku Emily''. Skąd np. Ja mam wiedzieć ile ma lat skoro nie dodałaś wieku Emily? Chyba nie będę umiała Ci tego wybaczyć.
  Zajmijmy się Tedem: ,, Krukon w wieku Emily i Alice. Jest czystej krwi, za to uważany za zdrajce on, jak i jego rodzina.''
Chyba nie muszę wspominać o wieku?
Tym razem przyczepię się do tego: ,,(...) Jest czystej krwi, za to uważany za zdrajce on, jak i jego rodzina.''
Wychodzi na to, że on i jego rodzina są uważani za zdrajców, bo są czystej krwi. Gdybyś dodała np. ,,jest'' od razu zrozumiałoby się o co chodzi. I pisze się ,,zdrajcę'' ,a nie ,,zdrajce''.
   O Julii Malfoy tylko wspomnę: wiek znowu dla domysłu. I tu dodałaś nazwisko, a najlepsi przyjaciele Emily nazwiska nie mają? Wyjaśnij mi to proszę.
   Eryk: również nie ma nazwiska.
3/8

-Oryginalność:
Zdecydowanie twój blog jest oryginalny. Nie chodzi o to, że rzadko spotykam się z blogami tego typu tylko o to, że ( pomimo tylu potknięć) piszesz ciekawie i bez porównania.
5/5

-Opisy miejsc i czasu:
Tu jest zupełnie w porządku. Zawsze napiszesz np. ,,nareszcie weekend'' odrazu wiemy, że mamy sobotę.
 2/2

-Tempo rozwijania się akcji:
Tu też jest zupełnie w porządku. Nie stoisz w miejscu z akcją, więc nie mam do czego się przyczepić.
3/3

-Styl:
Nie widzę dużego problemu. Pomimo braku reakcji i niewyjaśnionego wieku bohaterów.
4/5

Stylistyka, ortografia, interpunkcja:
 W pierwszym poście jest bardzo dużo dialogów, ale czytając go uchwyciłam małe potknięcie, które wielu osobom się zdarza( przyznam, że mi też).

,,Zwariowałaś? Spać na transmutacji? W drugiej ławce, u McGonagall? Co się...'' chodzi tu o to, że w Polsce pisze się albo jedną kropkę, albo trzy.

,, Dobra, dobra, już się tak nie denerwuj, bo ci żyłka pęknie...'' tu popełniłaś błąd, który wyłapuję często, nawet u mnie. Piszemy ,,się'', a nie ,,sie''. I znowu zapomniałaś o trzeciej kropce. Będę Ci to wytykać tak długo, aż ta kropka zapamięta Ci się nawet za dokładnie.
,,No tak, rzeczywiście. Chodź Ted, spóźnimy się na eliksiry.'' i znowu to ,,ę''.

,,(...)Nie przejmuje się nikim oprócz siebie- chłopak spojrzał za siebie na schody- Dobra, ja już idę! Przepraszam. Aha i dzięki za rozmowę!'' to ,,się'' nie daje mi spokoju. Zaczynam je już wyłapywać bez większego problemu. Nie rozumiem dlaczego cały czas zapominasz o ogonku? W końcu nie robisz błędów ortograficznych czy językowych.

Ok. Chyba będzie na tyle.

Wyobrażasz sobie, że przez ogonki i kropki muszę odjąć Ci 2,5 punku.

Dodatkowe punkty:
Dodatkowe punkty dam Ci za to, że masz Aktualności. Wiem, że na blogu na, którym są opowiadania nie jest to konieczne, ale przynajmniej wiem kiedy będzie nowy post i co postanawiasz z związku z blogiem. I może za to, że na tych Aktualnościach jest przejrzyście ;) 
+3 punkty.

Wychodzą 32 punkty, więc ocena dostateczna. Trochę mi smutno, bo kiedy weszłam na twojego bloga sądziłam, że wyjdzie na przynajmniej 4.

Mam nadzieję, że ocena Cię zadowala. Jeśli nie, skargę możesz złożyć na mojej podstronie. Twój blog podobał mi się, więc na pewno jeszcze na niego zaglądnę. Między innymi żeby sprawdzić czy wzięłaś sobie moje rady do serca.







3 komentarze:

  1. Ok, muzyke zmienie :D
    Szablon był robiony na zamówienie, a ja się na tym nie znam w dodatku ta szablonarnia już nie istnieje :(
    Hmm... No tak, pewnie masz racje, co do bohaterów :3
    Nie zauważałam tego się i tych kropek, pewnie dlatego, że początkowo pisałam w nocy na telefonie :(
    Nie wiem czemu, nie mają :'( Hmm...

    Dziękuję, że oceniłaś takie badziewie, jak mój blog :D
    Wszystko postaram się zrobić w weekend, ponieważ teraz mam szkołe i brak czasu :C

    OdpowiedzUsuń
  2. 004# -Girl from Ravenclaw
    Wstaw pauzę lub chociaż półpauzę zamiast tego dywizu i spację przed „Girl”.

    Oceniająca:Gabrysia M.
    Tutaj też brakuje spacji po dwukropku.

    ,,Yes, w końcu jakiś blog o dzieciach Harrego'' Dlatego od razu kliknęłam na twojego bloga.
    Harry'ego. // Cudzysłów z przecinków i apostrofów? Litości! // Szukam zaginionej kropki.

    I uważam, że ciekawie będzie to oceniać. I uważam
    I do tego się powtarzam.

    ale jeśli nie chcesz, żeby było ich dużo to dodaj ze dwie.
    Ta logika mnie zabija.

    Tylko ja cię bardzo proszę jakieś wesołe
    Dwukropek lub myślnik przed „jakieś”.

    Gdyby nie ta muzyka była by pełna liczba punktów
    Byłaby.

    rozśmiesza mnie za każdym razem kiedy wchodzę na twojego bloga.
    Przecinek przed „kiedy”.

    Kiedy czytałam post litery nie były do końca przejrzyste.
    Przecinek przed „litery”.

    gubiłam się kto jest kim( nie kpijcie ze mnie, taka prawda)
    Przecinek przed „kto”. // Ta spacja sprzed „nie” powinna być przed nawiasem.

    Wynik będzie ,mam nadzieję
    Spacje stawia się po przecinkach, nie przed nimi.

    Mogła byś jeszcze dopisywać, krótkie opisy reakcji.
    Mogłabyś. // Po co tu ten przecinek?

    dajesz( chociaż krótkich)
    i ,uwierz mi na słowo
    zdarza( przyznam, że mi też).
    Widzę, że to nie było jednorazowe omsknięcie się paluszka.

    nie wiem jak to ująć.
    Przecinek przed „jak”.

    każdym są chociażby, krótkie opisy.
    Kolejny przecinek z-tyłka-wzięty.

    że nie zadowala Cię jednak nie chcesz go od nowa edytować to włącz najpierw podgląd.
    Przecinki przed „jednak” i „to”.

    Będziesz mogła wtedy stwierdzić co jest nie tak
    Przecinek przed „co”.

    Wiem, że masz zakładkę o tych bohaterach, ale dobrze byłoby pomyśleć o tym żeby w opisać ich też w poście.
    Przecinek przed „żeby”. // Kwik! Bohaterów powinniśmy poznawać tylko poprzez tekst. Rzuć mi choć kilka tytułów książek (nie ksioopek), w których masz coś takiego jak blogaskowa zakładka ze zdjęciami i opisami bohaterów.

    Zauważ, że opisując Emily napisałaś tak
    Przecinek przed „napisałaś”.

    skąd mamy wiedzieć ile ma lat skoro Jamesa nie opisałaś i nie podałaś jego wieku.
    Przecinek przed „skoro”.

    Zrozumiałabym gdybyś napisała
    Przecinek przed „gdybyś”.

    Po drugie: Napisałaś, że jest mugolką. Po co, więc dopisywać jeszcze, że jej rodzice to mugole? Tego akurat domyślamy się od razu.
    Eee, nie. Jeśli uczęszcza do Hogwartu, to jest czarownicą mugolskiego pochodzenia. Mugole są niemagiczni. // Ten przecinek przed „więc” jest zbędny.

    Skąd np. Ja mam wiedzieć ile ma lat skoro nie dodałaś wieku Emily? Chyba nie będę umiała Ci tego wybaczyć.
    Pisanie o sobie wielką literą świadczy o megalomanii. // Przecinek przed „skoro”. // Kwik! Poślij ją na stos.

    rzadko spotykam się z blogami tego typu tylko o to, że ( pomimo tylu potknięć) piszesz ciekawie i bez porównania.
    Przecinek przed „tylko”. // Dlaczego ładujesz spację po otwarciu nawiasu?

    odrazu wiemy
    Od razu.

    ale czytając go uchwyciłam małe potknięcie
    Przecinek przed „uchwyciłam”.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiem, że na blogu na, którym są opowiadania nie jest to konieczne, ale przynajmniej wiem kiedy będzie nowy post i co postanawiasz z związku z blogiem.
    Wiem, że na blogu, na którym są opowiadania, nie jest to konieczne, ale przynajmniej wiem, kiedy będzie nowy post i co postanawiasz z związku z blogiem.

    na tych Aktualnościach jest przejrzyście ;)
    Brak kropki.

    Twój blog podobał mi się, więc na pewno jeszcze na niego zaglądnę.
    Zajrzę.

    Między innymi żeby sprawdzić czy wzięłaś sobie moje rady do serca.
    Przecinek przed „czy”.

    OdpowiedzUsuń